ORANJESTAD — De permanente Zona di Desperdicio in Barcadera laat volgens minister Wendrick Cicilia in de eerste drie weken na de officiële opening positieve resultaten zien. De voorziening moet het voor inwoners makkelijker maken om grofvuil en ander toegestaan afval op een toegankelijke en verantwoorde manier weg te brengen.
In de eerste drie weken maakten in totaal 2.472 voertuigen gebruik van de locatie. In dezelfde periode werd 376 laadbakken aan afval ingezameld, goed voor 487 ton materiaal.
Minister van Toerisme, Transport en Arbeid Wendrick Cicilia zegt tevreden te zijn over de actieve deelname van de gemeenschap. Volgens hem bevestigen de cijfers de noodzaak van een permanente oplossing voor afvalbeheer op Aruba.
„Deze resultaten tonen aan dat de gemeenschap de voorziening waardeert en er gebruik van maakt. Samen kunnen we Aruba schoon houden en een aangenamere omgeving creëren om te wonen, werken en bezoeken”, aldus Cicilia.
De overheid roept burgers met grofvuil, tuinafval of ander toegestaan afval op om gebruik te maken van de dienst. De Zona di Desperdicio is gratis en geopend van maandag tot en met zaterdag, van 7.00 tot 15.00 uur.
Volgens de overheid draagt iedere inwoner die van de faciliteit gebruikmaakt direct bij aan een schoner, beter georganiseerd en duurzamer Aruba voor toekomstige generaties.









